Banner

TopBanners

Nacházíte se zde: Home Aktuality Komentáře
Komentáře
4. blok EDU neplánovaně odstaven PDF Tisk Email
Čtvrtek, 05 Červenec 2018 09:18

V dukovanské elektrárně odstavila obsluha neplánovaně štvrtý blok. "Důvodem je údržba jednoho z šesti cirkulačních čerpadel pro eliminaci rizika případného výpadku. Tomu v tomto případě musí předcházet odstavení a částečně vychlazení výrobního zařízení" vysvětlil neplánovanou odstávku tiskový mluvčí Jiří Bezděk.

Hlavní cirkulační čerpadlo je obrovská pumpa v primárním chladícím okruhu, která žene radioaktivní chladící vodu přes aktivní zónu jaderného reaktoru do parogenerátoru pod tlakem 12,5 MPa. Je tedy součástí jaderné části energetického zařízení. V případě netěsnosti by mohlo dojít k úniku radioaktivní vody mimo primární okruh.

Celý článek...
 
Průchvat nebo obchvat? PDF Tisk Email
Středa, 20 Červen 2018 07:01

Z článku v Horáckých novinách ze dne 1.6. vyplývá, že dotazovaní občané vůbec neznají trasu „plánovaného obchvatu“. Radnice je již delší dobu vyzývána, aby provedla besedu s občany s podrobnou vizualizací trasy silnice a všech staveb s ní souvisejících, aby občané konečně byli přesně informováni, a viděli, jak plánovaná tříproudová silnice vede zahrádkářskou kolonií, Terovským údolím, přes část Libušáku a Lorenzova údolí, kolem Domu dětí a mládeže, venkovních hřišť, obytnou zónou v Borovině, kolem nových bytů v areálu BOPO, kolem plánovaných bytů za Poliklinikou.

Aby si dovedli představit, jak bude vypadat mimoúrovňová křižovatka mezi Janovým mlýnem a Domem dětí a mládeže, zabetonovaná stráň Terovského údolí, 11 metrů vysoké protihlukové stěny, jak bude vypadat řešení silnic na Spojovací ulici, jak dlouho se bude budovat tunel v Borovině, aj., aby si také dovedli představit, kolik jedovatých zplodin z dopravy bude proudit do hluboce zaříznutých údolí, určených k rekreaci.

Celý článek...
 
Konec sporů o obchvat? PDF Tisk Email
Pátek, 18 Květen 2018 00:00

Mladá fronta Dnes zveřejnila záměry státu, které prezentoval generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic pan Jan Kroupa. Dle tohoto projektu je záměrem propojit postupně všechny krajská města dálnicemi. Mezi projekty je i dálnice Plzeň – České Budějovice – Brno. Podle přehledné mapy je záměr vést dálnici okolo Třebíče. Přesnější informace nejsou zatím známy, nicméně záměr je jasný. Jak konkrétně hovořil pan Kroupa, kamionová doprava od Plzně po Brno vede většinou přes Budějovice, tedy mimo dálnici D5 a D1, po kterých se dá dojet z Plzně do Brna. Je to jednak pro firmy levnější a při současné situaci zhruba stejně rychlé.

Tím by mohla být i ukončená debata o vedení obchvatu Třebíče. Byl by nesmysl nyní stavět obchvat města a za pár let dálnici. (I když na nesmysly máme v Třebíči odborníky). 

Celý článek...
 
Změny MHD aneb malé povídání o třebíčském (dopravním) plánování PDF Tisk Email
Středa, 04 Duben 2018 08:43

„Jela už ta jednička?“ ptá se postarší muž slečny stojící na zastávce. „Ne. Stojím tady už víc než 15 minut a pořád nic. Pro jistotu jsem přišla 5 minut před odjezdem. Ale jak vidím, mohla jsem si ještě v klidu dát kafe,“ odpovídá. „Je to každej rok stejný, Místo toho, aby se na radnici snažili problémy řešit, tak na všechno řeknou buď „my nic, to kraj nebo stát“, případně se dozvím, že to tak je všude. Nemůžu se dostat busem z Boroviny k nemocnici, ke STOP-SHOPu taky skoro nic nejezdí a o nějakým jízdním řádu si tady můžeme nechat jenom zdát,“ zamyslí se muž a pokrčí rameny. „Bohužel máte pravdu, dokud k nám budou na úřadě přistupovat tak, že ti lidi to nějak vydrží, budeme tu na zastávce stát do aleluja,“ posteskla si slečna.

Aktualizováno Čtvrtek, 05 Duben 2018 07:56
Celý článek...
 
Glosa parkovací PDF Tisk Email
Úterý, 13 Únor 2018 08:08

Již dlouho se mluví o tom, že je potřeba zvýšit kapacitu parkovacích míst poblíž středu města. Vedení radnice systematicky shazuje ze stolu myšlenku na zvětšení kapacity svahového parkoviště na Komenského náměstí. V případě sněžení nebo námrazy tam jde kvůli velkému sklonu terénu parkovat jen těžko. Nabízí se srovnat niveletu na úroveň spodní části a vybudovat patrové parkování.

Jednodušší se zdá být zkapacitnění parkoviště na Otmarově ulici. Znamená zpevnění parkovací plochy a stavbu patra, na které by se najíždělo z parkoviště za zimním stadionem. I tato varianta se zdá radnici nevhodná, prý by jedno stání vyšlo na 500 tisíc korun, což je podle místostarosty Vladimíra Malého (ČSSD) neúnosné.

Celý článek...
 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Další > Konec >>

Strana 4 z 72