Banner

TopBanners

Nacházíte se zde: Home Aktuality Komentáře
Komentáře
Komparativní výhody města Třebíče PDF Tisk Email
Pátek, 27 Červenec 2018 13:09

„Komparativní výhoda“ je pojem známý z ekonomie a znamená v zásadě oblast, ve které relativně vyčníváme coby jednotlivci, sociální skupiny nebo třeba celá města. Jako třebíčský rodák a člověk, který tam měl skoro tři dekády trvalé bydliště, nabízím pohled zvenčí. Bude mě zajímat, jaké výhody má Třebíč oproti ostatním městům podobné velikosti.

Radnice v městech a obcích často zdůrazňují, jak se jim podařilo opravit chodník, rekonstruovat silnici či rovnou zrevitalizovat sídliště. Jsou to věci chvályhodné a potřebné. Při pohledu odjinud se však jeví poněkud samozřejmě. Rád vyrážím za poznáním do jiných měst v naší zemi a neznám jich mnoho, která by se nedokázala v tomto směru o své obyvatele postarat. Jde o jakýsi běžný provoz, údržbu, kterou některá města zvládají lépe a jiná hůře, v závislosti na poloze, dopravní situaci a jistě také šikovnosti radních a zastupitelů.

Pak jsou ale jevy specifické, které činí město výjimečným. V případě Třebíče je to v prvé řadě židovská čtvrť a bazilika, zapsané na prestižním světovém seznamu UNESCO. Dále třeba městská věž s velkým ciferníkem, která shlíží na jedno z největších náměstí v republice. V dalším gardu by to mohly být i svěží přírodní lesoparky, které se víceméně radiálně sbíhají k centru města a vytvářejí harmonickou protiváhu obytným zónám. Při ještě větším přiblížení bychom přišli jistě ještě na řadu dalších jevů, které Třebíč neodmyslitelně dotvářejí.

Celý článek...
 
Objížďka po cyklostezce? PDF Tisk Email
Pondělí, 23 Červenec 2018 00:00

Svést dopravu kvůli opravě značně frekventované silnice z Třebíče na Střítež na cyklostezku, procházející od Polikliniky zahrádkářskou kolonií, to je opravdu v rozporu se zdravým rozumem!

Už nyní je tato cyklostezka velmi vytížena nikoliv pouze jízdou cyklistů, ale zejména projížděním aut zahrádkářů. Silným provozem aut trpí nejen povrch cesty (téměř každoročně je tu nutno opravovat spousty výmolů), ale kromě cyklistů jsou auty též ohroženi kondiční běžci, pejskaři, maminky s kočárky. Je to typická „cyklostezka po česku“, která není jen pro cyklisty, jak je tomu v jiných evropských zemích, kde jsou cyklostezky úzké, aby se tam auta nedostala, ale tato „cyklostezka“ prostě slouží všem.

Celý článek...
 
4. blok EDU neplánovaně odstaven PDF Tisk Email
Čtvrtek, 05 Červenec 2018 09:18

V dukovanské elektrárně odstavila obsluha neplánovaně štvrtý blok. "Důvodem je údržba jednoho z šesti cirkulačních čerpadel pro eliminaci rizika případného výpadku. Tomu v tomto případě musí předcházet odstavení a částečně vychlazení výrobního zařízení" vysvětlil neplánovanou odstávku tiskový mluvčí Jiří Bezděk.

Hlavní cirkulační čerpadlo je obrovská pumpa v primárním chladícím okruhu, která žene radioaktivní chladící vodu přes aktivní zónu jaderného reaktoru do parogenerátoru pod tlakem 12,5 MPa. Je tedy součástí jaderné části energetického zařízení. V případě netěsnosti by mohlo dojít k úniku radioaktivní vody mimo primární okruh.

Celý článek...
 
Průchvat nebo obchvat? PDF Tisk Email
Středa, 20 Červen 2018 07:01

Z článku v Horáckých novinách ze dne 1.6. vyplývá, že dotazovaní občané vůbec neznají trasu „plánovaného obchvatu“. Radnice je již delší dobu vyzývána, aby provedla besedu s občany s podrobnou vizualizací trasy silnice a všech staveb s ní souvisejících, aby občané konečně byli přesně informováni, a viděli, jak plánovaná tříproudová silnice vede zahrádkářskou kolonií, Terovským údolím, přes část Libušáku a Lorenzova údolí, kolem Domu dětí a mládeže, venkovních hřišť, obytnou zónou v Borovině, kolem nových bytů v areálu BOPO, kolem plánovaných bytů za Poliklinikou.

Aby si dovedli představit, jak bude vypadat mimoúrovňová křižovatka mezi Janovým mlýnem a Domem dětí a mládeže, zabetonovaná stráň Terovského údolí, 11 metrů vysoké protihlukové stěny, jak bude vypadat řešení silnic na Spojovací ulici, jak dlouho se bude budovat tunel v Borovině, aj., aby si také dovedli představit, kolik jedovatých zplodin z dopravy bude proudit do hluboce zaříznutých údolí, určených k rekreaci.

Celý článek...
 
Konec sporů o obchvat? PDF Tisk Email
Pátek, 18 Květen 2018 00:00

Mladá fronta Dnes zveřejnila záměry státu, které prezentoval generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic pan Jan Kroupa. Dle tohoto projektu je záměrem propojit postupně všechny krajská města dálnicemi. Mezi projekty je i dálnice Plzeň – České Budějovice – Brno. Podle přehledné mapy je záměr vést dálnici okolo Třebíče. Přesnější informace nejsou zatím známy, nicméně záměr je jasný. Jak konkrétně hovořil pan Kroupa, kamionová doprava od Plzně po Brno vede většinou přes Budějovice, tedy mimo dálnici D5 a D1, po kterých se dá dojet z Plzně do Brna. Je to jednak pro firmy levnější a při současné situaci zhruba stejně rychlé.

Tím by mohla být i ukončená debata o vedení obchvatu Třebíče. Byl by nesmysl nyní stavět obchvat města a za pár let dálnici. (I když na nesmysly máme v Třebíči odborníky). 

Celý článek...
 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Další > Konec >>

Strana 3 z 72