Banner

TopBanners

Nacházíte se zde: Home Aktuality Zprávy Jak pojede MAD v Třebíči?
Jak pojede MAD v Třebíči? PDF Tisk Email
Pondělí, 09 Červenec 2012 07:34

Ty tam budou doby, kdy jsme věděli, jak jezdí městské autobusy v Třebíči. Nyní se chystá největší změna v organizaci za posledních 40 let. Platit bude od září.

Jak tedy bude městská doprava vypadat? Především se nic nezmění na tom, že se budou autobusy sjíždět na Karlovo náměstí, kde zůstane přestupní uzel, uvažuje se o přestupním jízdném. Zůstává i nastupování předními dveřmi a cena jízdenky 10 korun, na kartu 7. Pak už ale bude vše jinak. Vzniknou tři páteřní linky a zbývající je budou doplňovat.

Páteřní linky 1, 4 a 5 budou mít pevnou trasu a pevně dané intervaly. Doplňkové linky budou označeny čísly 10, 11, 12, 13, 14, 21 a 31. Přestupy na Karlově náměstí mají být respektovány po celý den. Důležitým zlepšením je lepší návaznost na vlakové spoje. Jezdit se v noci bude až do půl dvanácté (i o víkendech), což uvítají občané, ale neradi uvidí taxikáři.

Linka 1 bude jezdit mezi poliklinikou Vltavínská, Karlovým náměstím a sídlištěm v Borovině Za Rybníkem, oproti současnému stavu bude rychlejší, nebude zajíždět do málo frekventovaných míst.

Linka 4 Pojede od polikliniky Hájek přes hotel Atom až na Kopce a Samešovu, konečná bude na Míčově ulici.

Borovinské sídliště s nemocnicí spojí linka 14, ale bude zajíždět až do Starče.

Linka 31 spojí město s integrovanými obcemi Pocoucovem, Sokolím, Račerovicemi a Budíkovicemi.

Vedoucí odboru dopravy míní, že si lidé na novou organizaci rycle zvyknou. „Nový systém podstatně zlepší dopravní obslužnost ve městě. První půlrok bude zkušební provoz, pak vyhodnotíme a zapracujeme oprávněné připomínky,“ slibuje.

Nová organizace dopravy však má i odpůrce. Například bývalý dispečer MaD Rudolf Milota na zastupitelstvu systém tvrdě kritizoval. Ale až praxe ukáže, zda se návrh, zpracovaný brněnskou společností KPM Consult, v praxi osvědčí.

František Ryneš

Aktualizováno Pondělí, 09 Červenec 2012 07:44