Pondělí, 26 Srpen 2019 07:28 |
Na připomínky k "průchvatu" mají občané už jen týden
Územní plán. Dokument, který rozhodne o tom, jak bude naše město vypadat v příštích mnoha letech. Jednou z jeho nejdůležitější součástí je budování dopravní infrastruktury. V případě Třebíče je stěžejní výstavba obchvatu města. Proto je třeba přemýšlet v horizontu následujících deseti, dvaceti i více let, nikoli pouze čtyřletého volebního období. Právě proto by mělo být v zájmu města spolupracovat s odborníky, členy komisí a výborů, úředníků a především občany tak, aby se společné dílo podařilo co nejlépe. A podávání připomínek k novému územnímu plánu v srpnu během prázdnin a dovolených tomu zájmu skutečně neodpovídá.
Město se mění. Je třeba reagovat
Současní radní i nadále tvrdohlavě trvají na jediné možné variantě obchvatu, která je zanesena ve stávajícím územním plánu. Ten však vznikl před dlouhými 15 lety a za tu dobu se Třebíč výrazným způsobem proměnila. Do bývalé továrny BOPO byl, i přes odpor části veřejnosti, přemístěn Dům dětí a mládeže, jsou zde rovněž budovány bytové prostory. V lokalitě za poliklinikou na Vltavínské ulici se dokonce vedení města rozhodlo prodávat pozemky pro výstavbu rodinných domů, které by měly vyrůst jen pár metrů od budoucí třípruhové silnice. A nemluvě o poničení třebíčských lesoparků v Libušině a Terovském údolí či Lorenzových sadech právě v době, kdy celá republika bojuje s úbytkem stromů. I to je jeden z důvodů, proč petici na vyhlášení referenda v otázce trasy obchvatu podepsalo již téměř 2500 lidí.
|
Celý článek...
|
|
Úterý, 13 Srpen 2019 09:15 |
Třebíčští radní se rádi chlubí, jakých výsledků dosahuje Třebíč v různých soutěžích a anketách. Často jde přitom o akce, které si město samo zaplatí, např. raiting. Jsou však i objektivní nezávislá hodnocení. S jedním srovnáním přišel i web Obce v datech. A jak jsme dopadli? Příměr „jak sedláci u Chlumce“ není mimo mísu.
Podle webu Obce v datech se město Třebíč umístilo na 141. místě z 206 hodnocených obcí z hlediska kvality života!!! Přesvěčte se sami:
Kde Třebíč nejvíc bota tlačí?
|
Aktualizováno Úterý, 13 Srpen 2019 09:36 |
Celý článek...
|
Středa, 08 Květen 2019 08:13 |
Letos to budou už čtyři roky, kdy byl otevřen nový přestupní terminál u vlakového nádraží v Třebíči. I přes některé výhrady jako je nedostatek parkovacích míst nebo nedostatečná obsluha jak linkové, tak městské hromadné dopravy, se jedná o investici zkvalitňující a propojující provoz jednotlivých druhů veřejné dopravy. Zprovoznění přestupního terminálu ovšem přiživilo debatu o tom, jak naložit s nevzhledným a předimenzovaným autobusovým nádraží v centru města.
Jak vznikl současný autobusák?
S výstavbou Jaderné elektrárny Dukovany v 80. let minulého století došlo k výraznému rozvoji města v souvislosti s nově přistěhovalými obyvateli. Tehdejší komunističtí plánovači museli vyřešit mimo jiné dopravu pracovníků do nově zbudované elektrárny. Předpokládalo se, že velké množství z nich bude k cestě do práce využívat autobusy veřejné dopravy, a tak bylo rozhodnuto, že společně s novým městským průtahem bude vybudováno také rozlehlé autobusové nádraží na Komenského náměstí, čemuž nešetrně padla za oběť velká část Stařečky.
|
Celý článek...
|
|
Pondělí, 06 Květen 2019 09:05 |
Protože se v předpovědi na tento víkend objevila možnost sněžení, nenechala raději radnice nic náhodě a na Svojsíkově nábřeží nechala posypat do té doby čistý chodník jemnou drtí. Chodí a jezdí se po tom kočárkem výborně.
Jsme moc rádi za takovou starostlivost!
Miloslav Dočkal
|
Úterý, 12 Březen 2019 09:17 |
Veřejná soutěž na třebíčskou MHD byla v rozporu se zákonem, potvrdil soud
Uběhly už téměř tři roky od okamžiku, kdy byla vypsána soutěž na provozovatele městské hromadné dopravy v Třebíči, do které se přihlásil jediný zájemce – stávající dopravce ICOM transport. Důvodů bylo více, ovšem ten nejdůležitější nyní potvrdil soud. Radní v čele s tehdejším místostarostou a současným starostou Pavlem Pacalem totiž schválili do zadávací dokumentace diskriminační podmínky, které výrazně zvýhodnily stávajícího dopravce. Výsledkem je extrémně předražená veřejná zakázka, jež připravila občany Třebíče o 160 milionů korun. Tím to ale neskončilo. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže navíc městu uložil pokutu 1,5 milionů korun za znevýhodňující požadavky. Co k tomu vedlo?
Příliš krátká doba na přípravu provozu
Roku 2015 vedení města přistoupilo k přípravě nové soutěže na provozovatele MHD, jež měla platit od ledna 2017. Bývá obvyklé, že takto významné veřejné zakázky v řádech stovek milionů korun jsou vyhlášeny cca s dvouletým předstihem. A už zde se projevily nestandardní okolnosti. V Třebíči se tak stalo až v dubnu 2016, tedy pouhých 8 měsíců před zahájením provozu. Po dopravcích se dokonce chtělo, aby veškeré náležitosti připravily za pouhé tři měsíce, což zahrnovalo zajištění více než 20 autobusů, 40 řidičů a spousty technických a technologických záležitostí.
Podezřelé podmínky v zadávací dokumentaci nahrávající firmě ICOM transport
Co se však posléze ukázalo jako zcela nepřijatelné, byly některé podmínky v zadávací dokumentaci, které nahrávaly stávajícímu provozovateli. Špičkou ledovce byl požadavek na zajištění krytého stání pro autobusy.
|
Celý článek...
|
|
|
|
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Další > Konec >>
|
Strana 8 z 82 |