Banner

TopBanners

Banner
Nacházíte se zde: Home Aktuality Komentáře
Komentáře
Třebíč potřebuje skutečný velký obchvat. Prosaďme ho PDF Tisk Email
Pondělí, 26 Srpen 2019 07:28

Na připomínky k "průchvatu" mají občané už jen týden

Územní plán. Dokument, který rozhodne o tom, jak bude naše město vypadat v příštích mnoha letech. Jednou z jeho nejdůležitější součástí je budování dopravní infrastruktury. V případě Třebíče je stěžejní výstavba obchvatu města. Proto je třeba přemýšlet v horizontu následujících deseti, dvaceti i více let, nikoli pouze čtyřletého volebního období. Právě proto by mělo být v zájmu města spolupracovat s odborníky, členy komisí a výborů, úředníků a především občany tak, aby se společné dílo podařilo co nejlépe. A podávání připomínek k novému územnímu plánu v srpnu během prázdnin a dovolených tomu zájmu skutečně neodpovídá.

Město se mění. Je třeba reagovat

Současní radní i nadále tvrdohlavě trvají na jediné možné variantě obchvatu, která je zanesena ve stávajícím územním plánu. Ten však vznikl před dlouhými 15 lety a za tu dobu se Třebíč výrazným způsobem proměnila. Do bývalé továrny BOPO byl, i přes odpor části veřejnosti, přemístěn Dům dětí a mládeže, jsou zde rovněž budovány bytové prostory. V lokalitě za poliklinikou na Vltavínské ulici se dokonce vedení města rozhodlo prodávat pozemky pro výstavbu rodinných domů, které by měly vyrůst jen pár metrů od budoucí třípruhové silnice. A nemluvě o poničení třebíčských lesoparků v Libušině a Terovském údolí či Lorenzových sadech právě v době, kdy celá republika bojuje s úbytkem stromů. I to je jeden z důvodů, proč petici na vyhlášení referenda v otázce trasy obchvatu podepsalo již téměř 2500 lidí.

Celý článek...
 
Ověřeno: život v Třebíči není kvalitní PDF Tisk Email
Úterý, 13 Srpen 2019 09:15

Třebíčští radní se rádi chlubí, jakých výsledků dosahuje Třebíč v různých soutěžích a anketách. Často jde přitom o akce, které si město samo zaplatí, např. raiting. Jsou však i objektivní nezávislá hodnocení. S jedním srovnáním přišel i web Obce v datech. A jak jsme dopadli? Příměr „jak sedláci u Chlumce“ není mimo mísu.

 

Podle webu Obce v datech se město Třebíč umístilo na 141. místě z 206 hodnocených obcí z hlediska kvality života!!! Přesvěčte se sami:

 

Kde Třebíč nejvíc bota tlačí?

Aktualizováno Úterý, 13 Srpen 2019 09:36
Celý článek...
 
Jak využít nepotřebnou plochu autobusového nádraží? PDF Tisk Email
Středa, 08 Květen 2019 08:13

Letos to budou už čtyři roky, kdy byl otevřen nový přestupní terminál u vlakového nádraží v Třebíči. I přes některé výhrady jako je nedostatek parkovacích míst nebo nedostatečná obsluha jak linkové, tak městské hromadné dopravy, se jedná o investici zkvalitňující a propojující provoz jednotlivých druhů veřejné dopravy. Zprovoznění přestupního terminálu ovšem přiživilo debatu o tom, jak naložit s nevzhledným a předimenzovaným autobusovým nádraží v centru města.

Jak vznikl současný autobusák?

S výstavbou Jaderné elektrárny Dukovany v 80. let minulého století došlo k výraznému rozvoji města v souvislosti s nově přistěhovalými obyvateli. Tehdejší komunističtí plánovači museli vyřešit mimo jiné dopravu pracovníků do nově zbudované elektrárny. Předpokládalo se, že velké množství z nich bude k cestě do práce využívat autobusy veřejné dopravy, a tak bylo rozhodnuto, že společně s novým městským průtahem bude vybudováno také rozlehlé autobusové nádraží na Komenského náměstí, čemuž nešetrně padla za oběť velká část Stařečky.

Celý článek...
 
Glosa PDF Tisk Email
Pondělí, 06 Květen 2019 09:05

Protože se v předpovědi na tento víkend objevila možnost sněžení, nenechala raději radnice nic náhodě a na Svojsíkově nábřeží nechala posypat do té doby čistý chodník jemnou drtí. Chodí a jezdí se po tom kočárkem výborně.

Jsme moc rádi za takovou starostlivost!

Miloslav Dočkal

 
Pokuta městu 1,5 miliónu platí PDF Tisk Email
Úterý, 12 Březen 2019 09:17

Veřejná soutěž na třebíčskou MHD byla v rozporu se zákonem, potvrdil soud

Uběhly už téměř tři roky od okamžiku, kdy byla vypsána soutěž na provozovatele městské hromadné dopravy v Třebíči, do které se přihlásil jediný zájemce – stávající dopravce ICOM transport. Důvodů bylo více, ovšem ten nejdůležitější nyní potvrdil soud. Radní v čele s tehdejším místostarostou a současným starostou Pavlem Pacalem totiž schválili do zadávací dokumentace diskriminační podmínky, které výrazně zvýhodnily stávajícího dopravce. Výsledkem je extrémně předražená veřejná zakázka, jež připravila občany Třebíče o 160 milionů korun. Tím to ale neskončilo. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže navíc městu uložil pokutu 1,5 milionů korun za znevýhodňující požadavky. Co k tomu vedlo?

Příliš krátká doba na přípravu provozu

Roku 2015 vedení města přistoupilo k přípravě nové soutěže na provozovatele MHD, jež měla platit od ledna 2017. Bývá obvyklé, že takto významné veřejné zakázky v řádech stovek milionů korun jsou vyhlášeny cca s dvouletým předstihem. A už zde se projevily nestandardní okolnosti. V Třebíči se tak stalo až v dubnu 2016, tedy pouhých 8 měsíců před zahájením provozu. Po dopravcích se dokonce chtělo, aby veškeré náležitosti připravily za pouhé tři měsíce, což zahrnovalo zajištění více než 20 autobusů, 40 řidičů a spousty technických a technologických záležitostí.

Podezřelé podmínky v zadávací dokumentaci nahrávající firmě ICOM transport

Co se však posléze ukázalo jako zcela nepřijatelné, byly některé podmínky v zadávací dokumentaci, které nahrávaly stávajícímu provozovateli. Špičkou ledovce byl požadavek na zajištění krytého stání pro autobusy.

Celý článek...
 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Další > Konec >>

Strana 8 z 82