Banner

TopBanners

Banner
Nacházíte se zde: Home Aktuality Zprávy Trochu drahý a dost zbytečný špás
Trochu drahý a dost zbytečný špás PDF Tisk Email
Pátek, 11 Říjen 2019 00:00

Cestující městskou dopravou mohou využít novou aplikaci

Město nechalo zpracovat mobilní aplikaci MAD Třebíč, určenou pro vizualizaci poloh vozidel veřejné dopravy, aktuální odjezdy, zpoždění, výluky a dopravní omezení. Aplikace v aktuálním čase sleduje průjezd spojů městských autobusů v Třebíči na mapovém podkladu, s možností filtrování podle čísla linek.

„Aplikace je uživatelsky velmi příjemná, jako mapový podklad slouží Google mapy, které každý velmi dobře zná, a jsou jednoduše srozumitelné. Pohybující se autobusy jsou barevně rozlišeny podle čísla linky, takže každý, kdo čeká dejme tomu na čtyřku, může v aplikaci hledat hnědou, a kdo čeká na pětku, hledá červenou,“ popsal aplikaci starosta města Pavel Paca.

U každého spoje lze zobrazit fotku autobusu, SPZ i aktuální zpoždění. V mapě jsou zakreslené zastávky s proklikem na výpis nejbližších odjezdů spojů, včetně aktuálního zpoždění. U zastávek jsou uvedeny praktické informace o jejich vybavení například chytrou lavičkou nebo přístřeškem.

„Mapa obsahuje i aktuální dopravní situaci, to znamená výluky veřejné dopravy a různá dopravní omezení v Třebíči. Cestující tak získají kompletní přehled o stavu dopravy ve městě. A díky notifikacím se o všech aktualitách dozví téměř okamžitě,“ doplnil Pacal.

Pro turisty je v aplikaci k dispozici seznam turisticky významných míst ve městě s referencí na nejbližší zastávku a čísla linek, které ji obsluhují. Pomocí QR kódů lze okamžitě zobrazit odjezdy ze zastávky, na které se cestující nachází.

Aplikace MAD Třebíč je zdarma ke stažení pro OS Android v e-shopu Google play. Odkaz pro stažení aplikace bude také v říjnovém čísle Třebíčského zpravodaje.

Irini Martakidisová

Pozn. redakce: Pravděpodobně nejdražší MAD v republice bude "vylepšena" o aplikaci se sporným významem za 236 tisíc. Kdo potřebuje foto či SPZ opžděného autobusu? Jinde to dopravní podniky řeší on-line informačním systémem na zastávkách. U nás prý také bude a aplikace ho nenahradí. Tak proč?