Firmy i město pokračují v podpoře řemesel |
![]() ![]() ![]() |
Pondělí, 30 Září 2019 08:05 |
Tato spolupráce sleduje společný cíl, kterým je podpora praktického vyučování v základních školách, podpora řemesel a zvyšování zaměstnanosti, na základě požadavků místních výrobních společností. Nově je memorandum rozšířeno i na mateřské školy. „V praxi pokračování této spolupráce znamená, že jednotlivé zúčastněné firmy podpoří praktickou výuku v základních a mateřských školách finančně, a to částkou 50 tisíc korun ročně po dobu čtyř let. Celkem 450 tisíc korun ročně školy využijí na nákup nářadí a materiálu na vybavení dílen pro praktickou výuku. Střední průmyslová škola pak umožní základním školám zřízeným městem praktickou výuku. Firmy nabídnou školám exkurze a budou také prezentovat povolání přímo ve třídách,“ popsal podstatu spolupráce starosta města Pavel Pacal. Město zajistí propagaci společného projektu formou informačních tabulí ve všech školách, informačními kanály města a inovovanou brožurou Vyber si své povolání, která je rozšířena na 104 stran, tedy o dalších 20 firem, které mají zájem prezentovat ve školách aktuální nabídku pracovních pozic. „V posledních letech pozoruji, že nejoblíbenějšími hračkami v mateřských školách už nejsou jen panenky a autíčka. Teď si děti více hrají s pracovními ponky. Tedy s těmi dřevěnými hračkami, kde se učí zatlouct hřebíky a přišroubovat šroubky,“ uvedl zajímavost starosta Pacal. Také všichni zástupci firem i škol se shodli na tom, že tato spolupráce neznamená pouze zajištění budoucích zaměstnanců do firem. Jde zejména o podporu manuální zručnosti u dětí a rozvoj technického vzdělání v zemi, která patřila ke špičce v řemeslech i strojírenství. „Děti mají díky těmto možnostem obrovský vklad do budoucna, a to uplatnit se ve svém regionu,“ ocenil spolupráci ředitel ZŠ a MŠ Na Kopcích Vítězslav Bártl. Také ředitel SPŠT Zdeněk Borůvka podporu firem oceňuje: „Skoro půl milionu do rozpočtu škol pro technické vzdělávání se vyplatí. Díky zapojení firem registrujeme zvýšený zájem o technické vzdělávání.“ Irini Martakidisová |