Banner

TopBanners

Banner
Nacházíte se zde: Home Aktuality Zprávy Křižovatka Nádražní-Znojemská bude bezpečnější
Křižovatka Nádražní-Znojemská bude bezpečnější PDF Tisk Email
Sobota, 31 Leden 2015 07:57

Křižovatka Nádražní-Znojemská bude pro řidiče i chodce bezpečnější. Umožní to úpravy, které probíhají v rámci přestavby křižovatky poté, co zde nově vzniká výjezd autobusů z přestupního terminálu.

O podobě křižovatky dlouho diskutovali odborníci z Policie ČR, Stavebního úřadu, Speciálního stavebního úřadu a správce komunikace. „Úředníci, kteří na projekt dávají kulatá razítka, nasazují s nadsázkou řečeno svůj krk na to, že všechny aspekty v těchto projektech jsou v pořádku,“ popsal závažnost schvalování podoby křižovatky vedoucí odboru dopravy třebíčské radnice Aleš Kratina a zdůraznil, že v celém procesu nemůže projít až ke zhotovení projekt, kde by byla jakýmkoliv způsobem ohrožena bezpečnost lidí. „V případě jakékoliv nehody se totiž samozřejmě může zpětně prověřovat, jak byla konkrétní úprava dopravní situace schvalována a zda křižovatka odpovídá právním předpisům,“ dodal Kratina.

 

Jak vypadají nová opatření, která zvýšila bezpečnost křižovatky Nádražní–Znojemská:

  • úprava geometrie celé křižovatky (tj. vysazení nárožních obrubníků, vyznačení hranice křižovatky vodorovným značením apod.).
  • zřízení samostatného pruhu pro odbočení vlevo k terminálu ve směru z centra města.
  • snížení maximální dovolené rychlosti na hlavní pozemní komunikaci na 30 km/h.
  • změna přednosti v jízdě na vedlejší pozemní komunikaci ul. Nádražní (od terminálu) na svislou značku „Stůj, dej přednost v jízdě!“
  • změna směru jednosměrného provozu v ul. Janouškova
  • zákaz levého odbočení z ul. Znojemská do ul. Janouškova
  • v prostoru křižovatky provedení vodorovného dopravního značení  Žluté zkřížené čáry

Ve veřejné diskusi se v rámci úprav křižovatky objevily i názory, že by bylo vhodnější řešit provoz křižovatky například semafory. „O světelném řízení křižovatky samozřejmě při přípravě také byla řeč. Ukázalo se však, že finanční náklady byly natolik vysoké, že by vůbec neodpovídaly pomyslnému výnosu – tedy dopadu takového řešení na plynulost dopravy,“ uzavřel Aleš Kratina.

Irini Martakidisová

 

Aktualizováno Sobota, 31 Leden 2015 08:32