Banner

TopBanners

Banner
Nacházíte se zde: Home Aktuality Zprávy Na Stařečce bude možné parkovat po celý den
Na Stařečce bude možné parkovat po celý den PDF Tisk Email
Středa, 16 Říjen 2013 06:50

Radnice vylepšuje systém parkování v centru města. Prvním opatřením bylo letos zbudování nového parkoviště na Stařečce. K dosavadním 24 parkovacím místům v ulici Vítězslava Nezvala přibylo v areálu autobusového nádraží po zrušeném nástupišti dalších 51. Jako druhé opatření bude od ledna 2014 následovat změna sazeb poplatku za parkování, především na Karlově náměstí a na Stařečce.

Parkoviště na Karlově náměstí by od Nového roku mělo sloužit řidičům především pro krátkodobé zastavení a vyřízení nezbytné návštěvy úřadu, banky nebo prodejny, nikoli k několikahodinovému až celodennímu odstavení vozidla. Sazba parkovacího poplatku 10 korun za hodinu byla dosud v Třebíči v porovnání s Jihlavou i jinými městy velmi nízká. Místo současné sazby 10 korun za hodinu se na Karlově náměstí bude od ledna platit takto: 30 minut 10 korun, 1 hodina 30 korun, každá další hodina 30 korun. Pro delší až celodenní parkování aut bude řidičům sloužit Stařečka, a to jak starší parkoviště v ulici Vítězslava Nezvala, tak nové parkoviště na autobusovém nádraží. Sazby v obou částech Stařečky budou tyto: 30 minut 5 korun, 1 hodina 10 korun, 2 a více hodin 30 korun.

Jinými slovy: Pokud si řidič zaplatí 30 korun, bude tím mít na Stařečce zaplaceno celodenní parkování.

Zřízení nového parkoviště na autobusovém nádraží a zvýšení poplatku na Karlově náměstí jsou dvě opatření, která spolu souvisí. Bez sebe navzájem by nefungovala. Na první pohled to vypadá, že na Karlově náměstí dochází jednorázově ke zdražení parkovacího poplatku. Záměrem města ovšem není vybrat více peněz od občanů, ale zajistit na jedné straně větší obrátkovost automobilů na Karlově náměstí a na druhé straně nabídnout řidičům za přijatelnou cenu dostatek míst k delšímu parkování v docházkové vzdálenosti od centra města. Regulace automobilového provozu v centrech měst je celoevropským trendem, kterému vychází vstříc i legislativa.
Ivan Přibík

Pozn. redakce: článek je zářným příkladem toho, jak radnice "okecává" evidentní zdražení parkovného. Kdyby jí totiž šlo o to, co tiskový mluvčí Ivan Přibík deklaruje, totiž pouze vyhnat parkující auta z náměstí, použila by stejný model jako v jiných městech v Česku a zejména v zahraničí. Karlovo náměstí by změnila na zónu krátkodobého stání (např. na 30 minut, 1 hod.) s povinností označit příjezd na ciferníku za předním sklem.