Banner

TopBanners

Banner
Nacházíte se zde: Home Aktuality Komentáře Džungle na silnici a co na to policie?
Džungle na silnici a co na to policie? PDF Tisk Email
Úterý, 01 Březen 2016 12:54

Jak jsme již mnohokrát informovali, blíží se nejvypjatější rok pro Třebíčskou dopravu. Kdo si myslel, že to nejhorší bylo loni, tak se plete. Uzavření Podklášterského mostu přinese zmatek. K tomu se jistě přidají i další opravy, jako je Libušino údolí. Výluk vlaků a komplikací nebude konec. Všichni se budou modlit, aby nedošlo k nepředvídané situaci a nedošlo např. k havárii sítí od Novodvorského mostu či na Bráfově třídě. Kolaps by byl dokonán.

Situaci mohou pomoci policisté. Pokud budou chtít. Nyní se jim moc nechce. Několikrát jsme byli svědky nečinnosti státní policie při přestupcích na silnicích. V současné situaci dojde od 9. března ke snížení nosnosti Podklášterského mostu na 10 tun. (Mimochodem, více než 10 tun váží i obsazený autobus, bude to platit i pro ně?). V současné době tam platí 14 tun. Ale nikdo to stejně nekontroluje. Běžně zde vidíte i více jak 20 tunové kamiony, dva za sebou stojí na mostě, k tomu v protisměru autobus a další auta. Tedy v jedné době se tam pohybuje i 50 tun současně!

 

A policie? Proč by si dělali problémy. Mnoho lidí nadává na činnost Městské policie. Nejsou dokonalí, ale pokud by některé činnosti nedělali, byla by džungle dokonalá. Státní policie projede okolo aut zaparkovaných na zákazech a nic se neděje. Na křižovatce stojí vůz policie, auta evidentně jedou z jiného úhlu na červenou, blokují tím plynulost průjezdu křižovatkou a opět se nic neděje. Byl jsem svědkem průjezdu auta zákazem vjezdu. Za ním jelo auto Policie ČR. Myslel jsem si, ten to má jasný. No měl, jasný průjezd zákazem, policisté vyjeli zákazem za ním a odbočili jiným směrem.

O měření rychlosti ve městě netřeba hovořit. V každé vesnici je dnes radar a hlídá se rychlost. Ve velkých městech není možno mít desítky radarů. Ale na některých úsecích by se hodili hlídky Policie. Např. na Bráfově třídě se běžně rychlost nedodržuje a je zde několik přechodů pro chodce. Stejně jako úsek Sucheniovy od Boroviny k úřadu práce. Např. když chcete odbočit od Komenského nám. ke Gymnáziu a nefungují semafory, musíte kromě vzdálenosti aut ještě zakalkulovat rychlost, neboť i zde se jezdí i více než 70 km rychlostí. O následných haváriích netřeba psát. Podobná situace je při výjezdu z Eliščiny ulice na Bráfovu třídu. Pro stání aut na Bráfově třídě v zákazu zastavení není vidět do křižovatky. Dle vyhlášky nejde kolikrát najet tak, aby řidič dobře viděl a neohrozil projíždějící vozidla. I zde bylo více havárií i se zraněním. Problém se částečně vyřešil zrcadlem naproti křižovatce. Při vlhku nebo mrazu je to ale nefunkční, stejně jako při najetí do levé části ulice vidíte tak pět metrů vlevo! Policie to dále neřeší, neboť zde stojí i známý třebíčští právníci.

Nechceme tímto kritizovat práci celé Policie ČR. Jde o to se zamyslet, proč jsou časté havárie na některých úsecích a jak pomoci předcházet jim. V nadcházejícím období by jejich práce pomohla nejen plynulosti provozu, ale i nehodovosti. V neposledním případě i tím, že by v nouzi dopravního kolapsu mohli nahradit semafory a plynuleji dirigovat dopravu. Stane se? Věřme, že ano.

Jan Zeman

 

Aktualizováno Úterý, 01 Březen 2016 12:58