DIVADELNÍ PŘEDPLATNÉ 2. polovina roku 2009 – Abonentní sk.A/1 a A/2
|
úterý 22. 9. 2009
v 19 hod. – I. předst. sk.A/1, středa 23. 9. 2009 v 19 hod. – I. předst. sk.A/2 DIVADLO NA JEZERCE PRAHA Nikolaj Vasiljevič Gogol: ŽENITBA Hrají: Barbora Hrzánová, Miluše Šplechtová, Věra Kubánková, Tereza Němcová, Radek Holub, Marek Taclík, Jan Hrušínský, Miroslav Vladyka, Zdeněk Hruška, Martin Sitta / Roman Štabrňák, Režie: Lukáš Hlavica
Mezi klenoty světové divadelní komedie patří bezesporu hra ruského dramatika a spisovatele Nikolaje Vasiljeviče Gogola „Ženitba“. Tragikomedie o námluvách plné groteskních situací, v níž nechybí typická Gogolovská ironie. V hlavní roli Agáty, o niž se ucházejí čtyři nápadníci, exceluje Barbora Hrzánová.
středa 4. 11. 2009 v 18 hod. – II. předst. sk.A/1, čtvrtek 5. 11. 2009 v 18 hod. – II. předst. sk.A/2 DIVADLO POD PALMOVKOU PRAHA Robert Bolt: AŤ ŽIJE KRÁLOVNA ! Hrají: Jitka Čvančarová j.h., Zuzana Slavíková, Rudolf Jelínek, Miloš Kopečný, Jan Teplý, Rostislav Čtvrtlík / Karel Vlček, Ivo Kubečka, Ondřej Kavan / Jan Konečný j.h., Radek Zima / Martin Stránský j.h., Jan Révai, René Přibil, Ivan Jiřík, Luděk Nešleha / Ladislav Županič j.h., Jiří Havel / Jan Skopeček, Otto Rošetzký, Aleš Alinče ad. Režie: Petr Kracik
Duel dvou královen napsaný podle skutečných událostí. Anglická královna Alžběta I. a skotská královna Marie Stuartovna bojují o moc, čest, lásku a nakonec i o holý život. Tragikomické a nadčasové podobenství o vzestupu a pádu i pomíjivosti pozemských věcí a neuchopitelnosti těch ostatních.
úterý 24. 11. 2009 v 19 hod. – III. předst. sk.A/1, středa 25. 11. 2009 v 19 hod. – III. předst. sk.A/2 ČINOHERNÍ KLUB PRAHA Georges Feydeau: DÁMSKÝ KREJČÍ Hrají: Milan Mikulčík / Ondřej Sokol, Radek Holub, Mahulena Bočanová, Barbora Seidlová, Jaromír Dulava, Matěj Dadák, Jitka Ježková / Zuzana Norisová / Antonie Talacková, Dana Černá, Jana Břežková, Diana Šoltýsová / Markéta Stehlíková / Kristína Farkašová Režie: Martin Čičvák
Georges Feydeau bývá pokládán za dovršitele vaudevillu, a zároveň za zakladatele moderního pojetí situační komedie. Jeho divadlo vychází z každodenních situací, které jsou všemi akceptovatelné, dovádí je však k nesnesitelnosti, k nejzazšímu extrému. Feydeauovy postavy přitom nejsou nikdy samoúčelně směšné samy o sobě, ale teprve v situaci, do níž je vrhl autor. Hrát Feydeaua znamená totální herecké zaangažování, fyzické i psychické, v každém okamžiku divadelního představení.
|