Uher očernil Zeiberta z korupce |
Pátek, 16 Duben 2010 15:02 |
Na jednání zastupitelstva vybuchují mediální bomby často až na samý závěr, v bodu „různé“. Tak tomu bylo i ve čtvrtek. Zastupitel Milan Zeibert (Sdružení Břehy) nejprve přečetl část dopisu, který mu poslal starosta Ivo Uher (ODS, zvolený KSČM).
Ivo Uher se bránil poněkud nejapně. Dopis prý nebyl přečten celý a ty nejdůležitější pasáže si prý pan kolega nechal pro sebe. Aby si čtenář udělal úsudek sám, uveřejňujeme dopis v plném znění.
Vážený pane kolego, se zájmem jsem si přečetl váš článek v MF Dnes ze dne 10. 4. 2010. Musím říci, že je mi líto, že docela dost povrchně komentujete situaci kolem městské hromadné dopravy v Třebíči. Váš názor, že město dostává hodně muziky za hodně peněz je ale, při vší úctě, zcela pomýlený. Nevím, kde se nacházejí prameny tohoto vašeho postoje a ani nehodlám po nich příliš pátrat. Musím ale říct, že bych se téměř mohl domnívat, že vašemu sdružení snad současný dopravce slíbil peníze pro volební kampaň, abyste zastával názor, který veřejně prezentujete. Předpokládám, že tomu tak není, protože vás považuji za poměrně férového a čestného člověka. Nyní vám ale položím dvě zásadní otázky. Znáte nějaké jiné město v ČR, kde provozovatel MHD získává celkovou úhradu kolem 60 Kč za 1 km? Znáte výrazný počet měst, kde poměr moderních nízkopodlažních autobusů a celkového počtu autobusů je tak nízký jako v Třebíči? Pokud si dáte práci s nalezením odpovědí, nejspíš zjistíte, že MHD máme v Třebíči možná nejdražší v ČR a že s tím vozovým parkem to na nadstandard rozhodně nevypadá. Jestliže vám práce „zdatné úřednice“ s výsledkem v podobě jediného uchazeče o veřejnou zakázku na 8 let, s celkovou nabídkovou cenou bezmála 360 mil. Kč placených z rozpočtu města, byť s požehnáním neodborníků z řad zastupitelů města, připadá jako dobře odvedená práce, pak asi nemáme šanci se na dané téma shodnout na čemkoliv. Když si totiž vydělíte tuto dotaci roky platnosti smlouvy a najetými kilometry (900.000 km/rok), vyjde Vám průměrná výše dotace 50 Kč/km. A za tyhle peníze se dá jezdit i bez výběru jízdného, což byla moje hlavní myšlenka, když jsem poprvé psal na téma MHD v Třebíčském zpravodaji. A k tomu financování dopravního podniku… garantuji vám, že rozdíl mezi tím, kolik nás doprava stojí nyní a optimalizovaným (pozor, nikoliv zredukovaným) řešením systému hromadné dopravy v rámci vlastního podniku města, představuje takovou úsporu, že z ní „ufinancujeme“ i leasing zcela nových vozů. A vyplatí se nám v tomto případě najít v rozpočtu peníze pro zaplacení akontace. Závěrem pár vět ke koruně jízdného. Oba víme, že doprava v Třebíči je poměrně neutěšená, vzhledem k velkému počtu automobilů v dopravním systému, což představuje neudržitelný způsob dopravy. Mým cílem není nic jiného, než občanům poskytnout komfortní způsob přepravy v moderních autobusech v barvách města, a to při akceptovatelných výdajích z rozpočtu města. Rozdíl mezi 10 Kč a 1 Kč jízdného pro nepravidelně cestující představuje výraznou pobídku k využívání MHD (udržitelného způsobu dopravy) pro poměrně široké skupiny obyvatel našeho města, a tím zvýšení využívání autobusové dopravy po městě. Pro „zeleně uvažujícího“ zastupitele města, kterým pravděpodobně jste, by to neměla být myšlenka nepochopitelná, ale naopak myšlenka dobrá. Ivo Uher, starosta města (ODS) Co dodat. Nepodložená prohlášení vedla k pádu Uhrova stranického šéfa Mirka Topolánka. Ale to byla jiná situace. Tlačili na něho straničtí kolegové. Uher se v Třebíči něčeho takového bát nemusí. Málo schopný politik je totiž snadno manipulovatelný místním grémiem. Ale omluvit by se rozhodně měl. Jenomže toho se nedočkal ani Pavel Heřman, ani mnozí další. Komunální volby se blíží. Voliči to jistě panu starostovi spočítají. František Ryneš
|
Aktualizováno Pondělí, 14 Červen 2010 14:07 |