Druhé kolo e-aukce energií |
![]() |
Čtvrtek, 26 Září 2013 11:11 |
Pro velký ohlas mezi občany a na základě nesčetných telefonátů a e-mailů se radnice rozhodla zprostředkovat další kolo aukce. Jak je možno se zapojit? 1. nachystat si kopii smlouvy se stávajícím dodavatelem, ze které je jednoznačně patrná délka platnosti smlouvy (pouze nachystat, nic sami nevypovídat, neukončovat), 2. nachystat si kopii posledního ročního vyúčtování (v případě, že chybí, je třeba napsat předpokládanou roční spotřebu), 3. navštívit osobně v měsíci říjnu kontaktní místo na radnici v Třebíči (Karlovo náměstí), zde si vyzvednout smlouvu, prostudovat si ji, v případě kladného rozhodnutí ji vyplnit, podepsat a přiložit předchozí dva dokumenty.
Jedná se v podstatě o elektronickou dražbu, ve které dodavatelé přes internet snižují své nabídky a snaží se tak získat zakázku a klienta. Výhodou tohoto způsobu nakupování je průhlednost celého průběhu nákupu a navíc fakt, že dodavatelé o svého klienta férově soutěží. "Síla každého klienta je v tom, jak velký objem zakázky dodavatelům na trhu nabízí. Čím větší je poptávka, tím lepší ceny samozřejmě mohou dodavatelé nabídnout,“ uvedl Vítězslav Grygar, ředitel společnosti eCENTRE, která aukci na dodavatele v Třebíči bude zajišťovat. Přihlásit se mohou jednotlivé domácnosti, bytová sdružení i podnikatelé. Pořádající firma pak všechny sdruží, stanoví přesné podmínky, které musejí dodavatelé dodržet, a osloví všechny dodavatele energií na trhu, aby o „balík“ domácností soutěžili v on-line elektronické aukci. Pro občany i podnikatele je tato služba úplně ZDARMA. Pořadatelské firmě neplatí za zprostředkování e-Aukce nic ani město. Aukční poplatek zaplatí firmě po ukončení aukce dodavatel, který e-aukci vyhraje. Všechny věci související s ukončením stávající smlouvy a uzavření smlouvy s novým dodavatelem zajistí pořádající společnost. Klient se o nic nestará. Občana se nová smlouva týká až v momentě, kdy je jasné, že ušetří. V případě, kdy je nová cena vyšší než ta jeho původní, nic se pro něj nemění. Město Třebíč bude zajišťovat sběr podkladů od občanů a podnikatelů, a to na Kontaktním místě na Městském úřadě Třebíč (přízemí, dveře č. 002), od 2. 10. do 23. 10. 2013, každé pondělí a středu od 13.00 do 17.00 hod. Pro zájemce o bližší a podrobnější informace proběhne v pondělí 30. září od 17 hodin v Národním domě setkání s občany města na dané téma. Pavel Pacal |