Na silnicích Vysočiny v lednu zemřeli tři lidé |
![]() |
Středa, 06 Únor 2013 00:00 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dalších 97 účastníků utrpělo při nehodách lehké zranění. Toto číslo je ve srovnání s počtem lehce zraněných za leden roku 2012 o tři procenta nižší. Hmotná škoda na havarovaných vozidlech a ostatním majetku se vyšplhala na 18 084 000 korun a ve srovnání se stejným obdobím roku 2012 je o jedno procento nižší. V sedmi případech policisté při vyšetřování nehody zjistili, že řidič před jízdou požil alkoholické nápoje. Ve dvou případech byl viník pod vlivem drog a v jednom případě pod vlivem drog i alkoholu. U pěti účastníků dopravní nehody policisté zjistili hladinu alkoholu vyšší než jedno promile! Mezi nejčastější příčiny dopravních nehod v kraji Vysočina můžeme i v lednu zařadit rychlost jízdy a způsob jízdy. Tyto dvě příčiny se podílely na celkem 219 dopravních nehodách. V lednu řidiči nejčastěji bourali na zasněžené nebo zledovatělé vozovce, když nepřizpůsobili rychlost jízdy stavu a povaze vozovky, a poté na náledí nezvládli vozidlo, které řídili. Nedání přednosti v jízdě bylo příčinou 21 lednových nehod. Ve 38 případech řidič od dopravní nehody ujel. Pokud bychom se zaměřili na rozbor dopravních nehod podle druhu vozidla, tak v průběhu ledna letošního roku havarovalo 271 osobních vozidel, 89 nákladních vozidel, 30 návěsů, 11 přívěsů a 9 autobusů a tři traktory. I přesto, že hovoříme o lednových nehodách, v jednom případě havaroval cyklista. V lednu se stalo účastníkem nehody také 14 chodců a ve třech případech byl chodec viníkem nehody. Celkem šest nehod se stalo na přechodu pro chodce nebo v bezprostřední vzdálenosti do 20 metrů od přechodu pro chodce.
Pro letošní rok jsou v oblasti BESIP stanoveny základní priority:
1. Komunikace bez závad - opodstatněnost, správnost dopravního značení, dopravně technický stav komunikací, spolupráce se silničními správními úřady a správci komunikací, řádné posuzování předložených projektových dokumentací; 2. Alkohol a drogy za volant nepatří - zákaz požívání alkoholu a návykových látek řidiči vozidel, snížení následků po požití alkoholu a drog, zvýšení právního vědomí; 3. Silniční doprava - dodržování předpisů při provozování silniční dopravy ze strany řidičů i dopravců, součinnost se státními orgány při provádění těchto kontrol; 4. Auto- team– nejčastější příčiny dopravních nehod - maximální využití přidělené techniky a prostředků při dohledu nad BESIP a odhalování přestupků v dopravě na základě vyhodnocení příčin dopravních nehod
Dana Čírtková |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aktualizováno Úterý, 05 Únor 2013 21:35 |